• Heel AV Droogverhurend Nederland op 1 plek
    Biedt ook je materiaal aan!
    Meer informatie
Geluid Licht Video Special FX Rigging Sets Decor & Stage Kabels Diversen IT Communicatie Conference

Transacties laten afrekenen via Rent Around

Waarom zou ik mijn producten laten afrekenen op Rent Around?
Het bespaart je veel tijd en administratief werk. Een huurder stelt zijn eigen offerte samen door een winkelwagen in te vullen waarvan de prijs wordt gecalculeerd op basis van jouw staffelkortingen. Vervolgens kan je de huurder een korting geven wanneer je akkoord gaat met het huurverzoek. Wanneer er betaald is ontvang je het geld binnen 24 uur op je rekening en hoef je alleen een referentienummer te vermelden op de factuur. Je hoeft niet te offreren, je hebt geen debiteurenstand en amper factureerwerk. Met name voor de doorgaanse orders is dit een absolute uitkomst.
 
Hoe wordt er afgerekend via Rent Around?
Wanneer jij je aanmeld als verhuurder en wij je account geverifieerd hebben, vragen wij een Mollie account voor je aan. Mollie is een Payment Service Provider die online betalingen voor honderden, dan al niet duizenden webshops mogelijk maakt. Hierdoor wordt het jou mogelijk gemaakt om klanten via o.a. iDEAL bij jou af te laten rekenen. Wanneer er geld wordt overgemaakt, houdt Mollie 3% + transactiekosten in. Het restant verschijnt binnen 24 uur op jouw rekening. Maandelijks ontvang je een factuur waarmee wordt verklaard dat het bedrag wat je factureert, hoger is dan wat je hebt ontvangen.

Kan er alleen via iDEAL worden afgerekend?
Omdat een verhuurder zijn eigen Mollie account krijgt, heeft hij zelf volledig controle over hoe er bij hem afgerekend kan worden. Wij adviseren alle verhuurders standaard gebruik te maken van iDEAL en Mister Cash / Bancontact (populair in België) maar optioneel kan de verhuurder ook kiezen voor; Creditcard, SOFORT banking, Overboeking, SEPA incasso, Belfius Direct Net, Paypal, Bitcoin en paysafecard. Houd er rekening mee dat elke betaalmethode, eigen tarieven kent. Informatie over de actuele tarieven tref je hier.

Hoe wordt meerdaagse verhuur berekend?
Elke verhuurder kan zijn eigen staffelkortingen tot 30 dagen instellen op Rent Around. Daarnaast kan hij aangeven welke tarieven hij hanteert voor show- en bouw/breek dagen. 
 
 
Voorbeeld; een huurder huurt iets van €100,- voor 6 dagen, waarvan 3 bouw/breek dagen. Uitgaande van bovenstaande staffels calculeert Rent Around als volgt:

3 showdagen (x 100%) = effectief 3 dagen, 3 bouw/breekdagen (x 50%) = effectief 1,5 dag. 3 + 1,5 = 4,5 dag. Dit wordt afgerond naar boven = 5 dagen. De staffelkorting van 5 dagen = 2,8. €100,- x 2,8= €280,-
 
 
Kan ik de huurder een netto korting geven?
Ja. Je ziet precies wie, welke materialen voor hoe lang wilt huren en indien gewenst kun je hem een korting in procenten geven. Het bedrag wat over blijft, kan de huurder direct afrekenen.

Hoe zit het dan met factureren en leveringsvoorwaarden?
Jouw factuur gaat gewoon uit naar de verhuurder, daar veranderd niks in. Je levert ook gewoon conform jouw leveringsvoorwaarden. Op de factuur hoef je niet meer de producten te specificeren. "Levering conform Rent Around correspondentienummer: XXXX" zegt genoeg en doordat de betaling reeds voldaan is, is factureren kinderspel. Van Mollie ontvang je maandelijks een overzicht wat zal verklaren waarom je bijvoorbeeld €100,- hebt gefactureerd en €96,71 hebt ontvangen.


Jij hebt zelf volledige controle met wie je zaken gaat doen en of jij jouw producten aan iedereen, huurders en/of verhuurders aanbiedt.